Masaż sportowy

Każdy, kto uprawia sport zawodowo lub amatorsko powinien na stałe w swój grafik treningowy wpisać masaż sportowy. Jeśli lubimy być aktywni, korzystamy z możliwości, jakie dają nam siłownie, kluby fitness, ćwiczymy z prowadzącymi sesje treningowe, jesteśmy w tej grupie.

Masaż sportowy – rodzaje

Masaże dla sportowców możemy podzielić na 6 rodzajów: 

Treningowy – zwiększa wydolność sportowca. Wykorzystujemy w nim techniki, które mają spowodować mocne przekrwienie tkanki mięśniowej, co przyspiesza przemianę materii i regenerację. 

Przedstartowy – wykonywany co najmniej 2 dni przed zawodami. Ma pomóc w osiągnięciu jak najlepszych wyników podczas startu. Tutaj skupiamy się na relaksacji mięśni, by wspomóc je przed intensywnym wysiłkiem. 

Startowy – jest świetnym uzupełnieniem rozgrzewki, przygotowuje mięśnie do wzmożonego wysiłku fizycznego przed startem. Trwa krótko i jest dość intensywny. 

Międzywysiłkowy – stosowany u zawodników, u których występują przerwy w aktywności (np piłka nożna). Przede wszystkim chodzi o utrzymanie dobrego ukrwienia tkanek poddanych wysiłkowi. Tutaj najczęściej wykonuje się drenaż limfatyczny. 

Powysiłkowy –  skupiamy się na regeneracji tkankowej i jak najszybszym powrocie zawodnika do pełnej dyspozycji po zawodach. 

Kondycyjny – masaż przygotowujący sportowca do kolejnego sezonu. Skupiamy się na relaksacji i pozbyciu się nabytych kontuzji. 

Masaż sportowy – zalety

Manualne masaże wykonujemy po odpowiednio przeprowadzonej konsultacji, dobieramy techniki i obszary według potrzeb i okresu treningowego. Dla wszystkich zawodowców masaże sportowe są niezbędne do utrzymania prawidłowego funkcjonowania organizmu po dużym wysiłku fizycznym, motywują organizm do osiągania lepszych rezultatów i wyników, poprawiają sprawność. Całościowe dają odprężenie i ukojenie dla osób przetrenowanych. Są ulgą dla obolałych mięśni, zapewniają szybszą regenerację po treningu i rozluźnienie.  

Dla sportowców amatorów masaże manualne są bardzo dobrą formą regeneracji mięśni po wysiłku, dają rozluźnienie i pozwalają osiągać coraz lepsze wyniki. Masaż sportowy działa podobnie jak masaż izometryczny – przywraca mięśniom siłę i odpowiednią masę, poprawia krążenie limfy, pomaga je zregenerować, dotlenia skórę.

Terapie łączone

Dla każdej aktywnej osoby, wsłuchując się w jej potrzeby, dobieramy odpowiedni masaż sportowy, uwzględniając techniki, które będą odpowiadały na dany problem. Tak więc do typowego masażu sportowego włączamy rozwiązania, które jeszcze bardziej precyzyjnie odpowiedzą na potrzeby. Np. masaże lecznicze pozwalają na pozbycie się kontuzji nabytych podczas treningu; relaksacyjne (chociaż rzadko używane w tej formie) to wymarzona forma regeneracji mięśniowej i umysłu, co korzystnie wypływa na dalsze etapy trenowania. Z kolei bańka chińska działa rozluźniająco na tkankę mięśniową, przyspiesza procesy regeneracji, pomaga pozbyć się zakwasów. Gorące kamienie wpływają kojąco i rozluźniająco. Ciepło kamieni doskonale rozluźnia ciało i daje uczucie ulgi. Masaże głowy przyniosą ukojenie nerwów i uspokojenie organizmu oraz wyciszenie. 

Nie możemy jednak zakładać, że masaż sportowy to czas na relaks, to masaż, który bywa nieprzyjemny i bolesny, ale traktujemy go jako część programu treningowego sportowca. 

Masaż sportowy – obszary działania

Jak zawsze, tutaj również są odstępstwa od reguły. Jednak najczęściej w przypadku masażu sportowego największą uwagę masażystka poświęca trzem partiom ciała, które u sportowców narażone są na kontuzje. Łydki – jest to niewielka grupa mięśni, która odpowiada za podnoszenie całej masy ciała jego napędzanie. Kolejne to biodra, dzięki którym podnosimy nogi, a ostatni to mięsień pośladkowy średni, czyli odwodziciel uda. 

Oczywiście pracujemy tutaj nad całym ciałem, mięśniami, które przez odpowiednie techniki, odzyskują właściwą siłę, regenerują się i poprawia się ich masa. Główny cel? Poprawienie krążenia, mięśnie zaczynają być lepiej odżywione, a energiczne rozcieranie, ugniatanie czy oklepywanie poprawiają krążenia limfy, czyli dotleniają skórę.

Pamiętaj, dla każdej osoby uprawiającej (nawet na poziomie rekreacyjnym) wysiłek fizyczny, bardzo istotne jest przyspieszenia regeneracji. Masz pytania? Dzwoń 795 555 795 lub pisz.

© 2022 Belle Spa & Clinic - salon kosmetyczny Warszawa Mokotów | salon spa Warszawa | klinika Warszawa | Intraject | masaż ciała | masaż twarzy | Wszystkie prawa zastrzeżone

realizacja: estinet.pl

BELLE SPA & CLINIC

ul. Bukowińska 26C
02-703 Warszawa

GODZINY OTWARCIA
pon. – pt. 10.00 – 21.00
sob. 10.00 – 16.00

SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI
e-mail: salon@bellespa.pl
tel.: 795 555 795